Dag 1 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Marc van den Boom

Blijf op de hoogte en volg Marc

26 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zondag is de start van drieënhalve week op groepsreis naar Sri Lanka en de Malediven.
Op Schiphol lopen we naar de gate ik ben op zoek naar een blik van ons vliegtuig. Voor het eerst in de reuze vogel A 380 met meer dan vijfhonderd passagiers. We zien hem op een gegeven moment staan en zijn onder de indruk. Ik zeg tegen Veer dat ik benieuwd ben naar het zwembad. Wat een gebouw staat daar en dat moet dan de lucht in. Je merkt weinig van de drukte , omdat er aparte slurven naar boven- en onderdek leiden. Verbazingwekkend is de korte taxirit en de onmiddellijke stijging. Verder merk je er niet veel van. Wel van de bemanning. Buiten de twee piloten heb ik 27 stewardessen en pursers geteld. Een schoolklas bij elkaar. Alle nationaliteiten. Ik laat mij vertellen dat er 18 talen gesproken worden en dat is wat de “Emirates” ook willen. Allen hebben mooie uniformen, hoedjes met een soort zijwaartse sluier rode lippen en donkere opgemaakte wenkbrauwen. Behalve de mannen. Ik heb nooit wat gezegd van het vliegtuigeten wat soms echt voer is. Maar dit heb ik nog niet eerdere meegemaakt. Een menukaart met een aantal gangen en de keuze uit gerookte zalm of gegrilde kip. Top.
De eerste etappe is drieënvijftighonderd kilometer naar Dubai .Na ruim zes en een half uur vliegen in Dubai. Twaalf uur in de nacht is het hier. Hier in Dubai zit het geld. Ook de terminal is geweldig mooi. Met een soort metro gaan we naar de volgende gate . Daar duiken we een Ierse pub in en drinken wat bier. Om 02.40 uur gaan we nu een Boeing 777 in. Die zijn wij gewend. Een stewardess komt een praatje maken met ons. Waarom we zijn uitverkoren who knows. Ze wil alles van onze reis weten en vertelt dat zij in Dubai woont een uitkijkt naar de winter omdat ze nu van airco naar airco loopt. De piloot is nu Engelstalig in tegenstelling tot de Nederlander die de A380 vloog. Volgens Veer is het een Australiër zo aan zijn crocodile dundee tongval te horen. Als hij maar niet bij de vliegende dokters ooit heeft gevlogen. Na een paar uur vliegen krijgen we weer de menukaart. Ik ben door de tijdsverschillen alle besef van tijd kwijt. We kiezen weer uit de diverse gangen het ontbijt. Voortreffelijk, zou Pierre Wind in de keuken staan.
De piloot zegt dat we iets noordelijker zullen vliegen omdat er een cycloon ergens bezig is , We zullen wel een paar Bums voelen maar hij wenst ons een goede vlucht.

• 27 Oktober 2014 - 19:59

Ria Muchall:

Aangenaam verrast door het verslag. Dacht dat jullie dit jaar al een verre reis hadden gemaakt! Maar dit eerste verslag van een vliegreis was al subliem om te lezen. Verheug me dus erg op de komende verslagen. Ik wens jullie een heel fijne en boeiende reis.

• 27 Oktober 2014 - 20:17

Anneke:

hou Marc en Vera.
    jullie zoeken het weer lekker ver. mooi hoor, zoveel ervaring en nog steeds nieuwe dingen meemaken. en wij maar ploeteren. gelukkig kan Paul ook de lampen ophangen.
    heel veel plezier en onvergetelijk mooie momenten samen.

• 28 Oktober 2014 - 20:27

Willy Vroonland:

Hallo , Marc en Vera ,

Leuk dat jullie in Sri - Lanka op vakantie zijn .
    Wij zijn er ook geweest samen met onze buurtjes van toen , ik dacht in 1999 , en hebben ook een rondreis gedaan en daarna nog een weekje Malediven , prachtige reis geweest .
    Wij genieten weer van jullie verhalen en herkenning .
    Heel veel plezier met elkaar en een fijne tijd daar in Sri - Lanka en Malediven .

Lieve groetjes Piet en Willy

Tags: Dubai